جدول آخرین تغییرات مواد امتحانی دوره دکتری مجموعه علوم تربیتی سال 1390  برای بار دوم .حتما"ببینید

مجموعه علوم تربيتي (فلسفه تعليم وتربيت، برنامه‌ريزي درسي، مديريت آموزشي، روان‌شناسي تربيتي ، تكنولوژي آموزشي، مديريت آموزش عالي، روان‌شناسي و آموزش كودكان استثنايي، برنامه­ريزي آموزشي, برنامه ريزي توسعه آموزش عالي, تاريخ و فلسفه آموزش و پرورش)

كليه رشته­ها

1-زبان انگليسي

2- استعداد تحصيلي

3- روش تحقيق و آمار

4- روان­شناسي تربيتي

این تغییرات به درخواست دانشگاه ها، گروههاي آموزشي، اساتيد محترم دانشگاه ها و داوطلبان شركت كننده، در شوراي برنامه ريزي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و سازمان سنجش آموزش كشور مطرح و پس از بررسي هاي انجام شده، عناوين رشته ها، رشته هاي مرتبط و مواد امتحاني آزمون مذكور اصلاح و اعلام گردید.http://www.noet.ir/noet/group.aspx?gid=13

جدول قبلی مواد امتحانی مجموعه علوم تربيتي  در دوره دکتری سال 1390 برای اطلاع

مجموعه علوم تربيتي

(فلسفه تعليم وتربيت، برنامه‌ريزي درسي، مديريت آموزشي، روان‌شناسي تربيتي ،

تكنولوژي آموزشي،

مديريت آموزش عالي،

روان‌شناسي و آموزش كودكان استثنايي،

برنامه­ريزي آموزشي,

برنامه ريزي توسعه آموزش عالي

, تاريخ و فلسفه آموزش و پرورش)

1-زبان انگليسي

 

2- استعداد تحصيلي

 

3- آمار و روش تحقيق

تذكرات مهم

1- كليه داوطلبان ملزم مي‌باشند دروس مشترك (رديف‌هاي 1 ، 2 , 3  و4) را به طور كامل پاسخ دهند.

2- هر داوطلب موظف است به: اختيار خود فقط يكي از دروس رديف‌‌هاي 5 يا 6   را انتخاب نموده و به طور كامل به آن پاسخ دهد

دروس در سطح كارشناسي مي­باشند

4- روان­شناسي تربيتي

5- روان­شناسي رشد

6- اصول و فلسفه تعليم و تربيت

اصلاح آیین نامه شرکت دانش آموختگان کارشناسی ارشد در دوره دکتری توسط شورای گسترش آموزش عالی

معاون آموزشی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری   در بخشنامه ای به دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور  مصوبه جدید شورای  گسترش آموزش عالی  را در خصوص  اصلاح  بخشنامه1162/22 مورخ 24/12/1382   ابلاغ نمود.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم در بخشنامه ابلاغی دکتر حسین نادری منش به  روسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی آمده است : براساس  تصویب شورای گسترش آموزش عالی  ، دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد برای ادامه تحصیل در دوره دکترا صرفاً می توانند در یکی از رشته های همنام یا متناسب بارشته خود داوطلب شوند.
 
 منبع:سایت وزارت علوم ُتحقیقات و فناوری

گزارش تصویری بارش برف در دانشگاه شهید بهشتی

بارش برف در دانشگاه

بیشتر کلیک نمایید

انواع دانشگا ه ها

امروزه در دنیای تغییر و آشوب وپیچیده از انواع مختلف دانشگاه ها بحث می شودِدانشگاه پژوهشی ُدانشگاه آموزشی ُدانشگاه کارآفرین ُدانشگاه تمدن ساز ُدانشگاه نوآور ووو...ودر کشور ما هم تقریبا" در حال ترویج این مفاهیم هستیم.با توجه به هریک از این نوع دانشگاهها تفکر و شیوه سازماندهی و مدیریت نیز متفاوت خواهد بود.اما مدیران دانشگاهی ما چگونه می اندیشند؟

دربرخی از تحقیقت ا صورت گرفته در زمینه تفکر مدیران دانشگاهی نسبت به برنامه ریزی در دانشگاهها ُشاهد تفکر تحلیلی -خطی هستیم و لی آیا این تفکر پاسخگوی چالشهای امروزه دانشگاهها است

؟بد نیست کمی بیندیشیم و شناخت پیدا کنیم.

شناخت شناخت ما را در تحلیل نظام های آموزشی یاری رسان خواهد بود .

 دانشگاه هومبولت در برلين بر اساس تاكيد روى پژوهش و پرورش فارغ‏التحصيلان تأسيس شد و ابتدا در نقاط مختلف آلمان گسترش يافت و سپس در كشورهاى ديگر اروپايى نيز طرفدارانى پيدا كرد. هنگامى كه كاردينان نيون در سال 1852 سخنرانى مشهور خود را در باب »مفهوم دانشگاه« ايراد كرد در آن با ارائه مفهوم »علم براى علم« و رد عملگرايى بيكن، ايده پژوهش همراه و قرين با آموزش را در آلمان به واقعيت رساند و در اين دانشگاه‏ها سمينارها و نهادهايى حول محور كرسى دانشگاهى پديد آمد