نکوداشت استاد بزرگوار دکتر محمد یمنی دوزی سرخابی

انجمن آموزش عالی ایران برگزار می­نماید:

 برگزار می­نماید:

نکوداشت استاد بزرگوار دکتر محمد یمنی دوزی سرخابی

استاد دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شهید بهشتی

لطفا" جهت اطاع بیشترکلیک نمایید            سایت انجمن

عيد سعيد غدير خم مبارك باد

1 (6)

 
واقعه غديرحادثه اى تاريخى نيست كه در كنار ديگر وقايع بدان نگريسته شود. غدير تنها نام يك سرزمين نيست. يك تفكر است، نشانه و رمزى است كه از تداوم خط نبوّت حكايت مى كند. غدير نقطه تلاقى كاروان رسالت با طلايه داران امامت است.
آرى غدير يك سرزمين نيست، چشمه اى است كه تا پايان هستى مى جوشد، كوثرى است كه فنا برنمى دارد، افقى است بى كرانه و خورشيدى است عالمتاب.
حادثه غدير حادثه بزرگي است و عيد غدير عيدي بزرگ و شايد شريفترين عيد مسلمانان است
اعمال غدير
اعمالي وارد شدهاست كه به برخي از آنان اشاره مي شود: 
 1ـ تحكيم بيعت با ولايت
  2ـ اظهار سرور و شادماني
  3ـ مصافحه كردن
 مصافحه يا دست دادن از آداب اسلامي است و در روز عيد غدير به آن تاكيد بيشتري شده است.  4ـ پيمان اخوت و برادري
  
 5ـ احسان و انفاق
 6ـ صله رحم
 7ـ رفع حاجت مؤمنان
8ـ غسل كردن و لباس نو پوشيدن
امام صادق عليه السلام فرموده اند در روز عيد غدير پاكيزه ترين لباسهاي خود را بر تن بپوش. با غسل طهارت معنوي حاصل مي شود و با نظافت طهارت ظاهري.
9ـ تشكيل اجتماع
10ـ دعا روزه و عبادت

کارگاه آموزشی"روش تحلیل محتوا"

انجمن  آموزش عالی با همکاری هسته مطالعات میان رشته ای در آموزش عالی دانشكده علوم تربيتي و روان شناسي دانشگاه  شهيد بهشتي برگزار می­ کند:

 کارگاه آموزشی" روش تحلیل محتوا" (با تاکید بر تحلیل مصاحبه های علمی)

علاقه مندان براي شرکت در این کارگاه و ثبت نام حداکثر تا پایان وقت اداری روز دوشنبه 25/8/1390 با شماره تلفن 81032234 تماس گرفته يا پس از تكميل فرم ثبت نام آن را به آدرس info@ihea.ir   ايميل نماييد.

جهت اطلاعات بیشتر به سایت انجمن (  آدرس سایت  )مراجعه فرمایید.شرکت در این کارگاه را به دانشجویان ارشد و دکتری حوزه های علوم تربیتی و علوم اجتماعی توصیه می نماییم.

رشته‌های اولویت‌دار دانشگاه‌ها

 
رشته‌های اولویت‌دار دانشگاه‌ها اعلام شد.مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم اظهار داشت:
باید به رشته‌های میان رشته‌ای و رشته‌های فناوری با اولویت‌های نقشه جامع علمی کشور توجه ویژه‌ای شود.

فناوری هوافضا، فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری هسته‌ای، فناوری نانو میکرو، فناوری‌های نفت و گاز، فناوری زیستی، فناوری زیست‌محیطی و فناوری‌های نرم و فرهنگی از جمله رشته‌های اولویت‌دار بند الف آموزش عالی کشور است. 

لیزر، فوتونیک، زیست حس‌گرها، زیست‌حس‌گرهای شیمیایی، مگاترونیک، اتوماسیون و رباتیک، نیم رساناها، کشتی‌سازی، مواد نوترکیب، پلیمرها، حفظ و احیای ذخایر ژنتیک، اکتشاف و استخراج مواد معدنی، پیش‌بینی و مقابله با زلزله و سیل و پدافند غیرعامل از رشته‌های اولویت‌دار بند 'ب' آموزش عالی کشور هستند. 

 رشته‌های ابتو الکترونیک، کاتالیست‌ها، ‌مهندسی پزشکی، آلیاژ‌های فلزی، مواد مغناطیسی، سازه‌های دریایی، حمل و نقل ریلی، ‌ایمنی حمل و نقل، ترافیک و شهرسازی،‌ مصالح ساختمانی سبک و مقاوم، احیا و بهره‌برداری مراتع و جنگل‌ها و فناوری‌های بومی از رشته‌های اولویت دیگر هستند.

 این رشته‌ها براساس نقشه جامع علمی کشور هستند و بورسیه‌های دانشگاهی از این پس براساس این رشته‌ها صورت می‌پذیرد.
 
 
یادآوری : برای دوستان و همکاران :
 
یادآورمی شود طبق نقشه جامع علمی کشور رشته های دانشگاهی اولویت بندی شده و این رشته های اعلام شده از سوی مدیرکل محترم دفترگسترش وزارت علوم مربوط به رشته های فناوری است  که در گروه الف واقع شده اند و اولویت های مربوط به علوم پایه ُ علوم انسانی و معارف و سلامت آورده نشده است .درحالیکه این رشته ها نیز دارای اولویت های الف می باشند ....
 
مراجعه شود به نقشه جامع علمی

توسعه چیست؟

مدتي است موضوع توسعه ((development و ديدگاههاي مختلف در اين رابطه يكي از مشغوليت هاي ذهني بنده شده است .همه از توسعه ،پيشرفت ،ترقي ،بالندگي ،گسترش و.... صحبت مي كنند و همچنين از پسوند هاي توسعه مانند توسعه اقتصادي ،توسعه پايدار،توسعه ملي ،و.... .اگر به دهه هاي بعد از جنگ جهاني دوم برگرديم مشاهده مي كنيم كه اين موضوع بيشتر در بين كشورها رواج  يافت .كشورهاي توسعه يافته، در حال توسعه يكي از اين نوع تقسيم بنديها بود .البته به نظر مي رسد مفهوم رشد با توسعه عجين شده ،هرچند تفاوتهايي با هم دارند .بدين منظور برنامه هاي توسعه البته ابتدابا تفكر اقتصادي و كم كم با توجه به ابعادديگر يعني اجتماعي و سياسي و فرهنگي ...در كشورهاي مختلف براي توسعه تدوين گرديد.در كشور ما نيز بر اين اساس برنامه هاي هفت ساله تا قبل از انقلاب و برنامه هاي پنج ساله بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در اين راستا تدوين گرديد.هرچند از نظر عملكرد هركدام از برنامه ها داراي نقاط قوت وضعف بودند ولي به هرحال برنامه داشتن به نظر علماي توسعه بهتر از نداشتن ان است.چون لااقل تفكر اينكه برنامه باشد وجود دارد.

اما ما تا به حال مفهوم توسعه را نقد كرده ايم.يا سوالاتي از جمله اينكه توسعه چیست؟ جريان توسعه چگونه است؟آیا همه می‌توانند به توسعه دست پیدا کنند؟ چگونه می‌توان به توسعه دست یافت؟

این پرسش‌ها عامل گفتگو و بحث‌های طولانی و فشرده‌ای در جامعه بین‌الملل و جامعه مدنی می‌باشد. با این حال هنوز هم دستیابی به پاسخی قطعی و اقدامی مؤثر در این حوزه دشوار است.

ما چه مفهومي از توسعه رو درنظام اجتماعي ،اقتصادي ،سياسي و...و مهمتر از آن در آموزش عالي بكارمي بريم؟ مسلما" نوع ديدگاه و تعريفي كه ما از اين مفهوم خواهيم داشت جهت و سمت وسوي برنامه را مشخص خواهد نمود.

صعود صد و پنجاه و سه پله‌ای دانشگاه تهران در حوزه پژوهشی در دنیا

براساس نظام رتبه‌بندی سایماگو Scimago Institutions Rankings World Report)در سال 2011، دانشگاه تهران در حوزه پژوهشی از رتبه 474 به رتبه 321 ارتقا پیدا کرد.

      University of Tehran     HE   IRN    ME    8,994 20.6 25.3 0.8 0.6 6.1 ۳۲۱   

http://www.scimagoir.com/pdf/sir_2011_world_report.pdf

در این رتبه بندی پژوهشی در خاورمیانه ۳۹ دانشگاه از کشورمان بودند بعد از دانشگاه تهران دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه ۴۶۴ - دانشگاه صنعتی شریف ۵۰۳ - و.....          .رتبه برخی دانشگاهها نیز عبارتند از : دانشگاه تبریز ۱۴۰۹ 

- دانشگاه شهید بهشتی ۱۴۱۴ 

دانشگاه محقق اردبیلی ۳۰۲۸

برای اطلاع بیشتر و جستجوی رتبه سایر دانشگاهها کلیک کنید. رتبه ها کشورهای خاورمیانه

مقاله درمورد ارزیابی مراکز رشد فناوری

مقاله درمورد ارزیابی مراکز رشد فناوری

 مجموعه مقالات مجله رشد فناوری

دومین همایش بین المللی آمایش آموزش عالی: نظریه ­ها و تجارب

دومین همایش بین المللی انجمن آموزش عالی ایران

آمایش آموزش عالی: نظریه ­ها و تجارب

تاریخ ارسال چکیده مقالات: 15 آبان ماه 1390

           از طریق ایمیل:iheamembers@yahoo.com

           تاریخ اعلام پذیرش چکیده مقالات: 15 دی ماه 1390

         تاریخ ارسال اصل مقالات: 15 بهمن ماه 1390

    تاریخ اعلام پذیرش اصل مقالات: 30 بهمن ماه 1390

محورهای همایش و جزئیات بیشتر متعاقباً اعلام خواهد شد

منبع : انجمن آموزش عالی ایران